RS e-tron GT Performance e най-мощният сериен модел на Audi

Генерира 925 к.с. и ускорява до 100 км/ч за 2,5 сек

Audi RS e tron GT performance

Audi

Audi e-tron GT и RS e-tron GT, в продажба от 2021 г., са изключително мощни, технологични, прекрасно изглеждащи автомобили. Но това не е достатъчно, постоянното усъвършенстване е пътят напред, затова и Audi представя днес обновената гама, към която се появява и флагманската версия RS Performance.

Новата e-tron GT гама разчита на батерия с капацитет 97 kWh, по-лека с 9 кг спрямо батерията с капацитет 84 kWh от настоящия модел. Регенеративната спирачна система също е оптимизирана, увеличавайки капацитета си от 290 kW до 400 kW благодарение на планките зад волана. От Audi твърдят, че новият e-tron GT може да измине до 609 км на ток с едно зареждане, разбира се говорим за най-маломощния и най-лек от трите модификации.

 Audi RS e-tron GT performance

Audi

Audi RS e-tron GT performance

Пиковата мощност за зареждане е увеличена от 270 на 320 kW, което означава, че батерията може да се зареди от 10 до 80% за само 18 минути, докато за 10 минути може да се добави достатъчно енергия за изминаване до 280 км.

Значими промени са направени и по електромоторите. Базовият модел, сега вече S e-tron GT, разчита на двойка електромотори с 679 к.с.. Над него стои RS e-tron GT с 856 к.с., а на върха е въпросният RS e-tron GT Performance. Неговите 925 к.с. означават, че това е най-мощното серийно Audi до момента.

 Audi RS e-tron GT performance

Audi

Audi RS e-tron GT performance

Тази допълнителна мощност се отразява на скоростта, естествено. S e-tron GT взима спринта до 100 км/ч за 3,4 секунди, само 0,1 секунди по-бавно от настоящия RS модел. Новият RS e-tron GT прави същото упражнение за 2,8 секунди, докато RS e-tron GT Performance за 2,5 секунди!

Audi е монтирал също нови спирачки. RS моделите разчитат на дискове с карбидно покритие, докато като опция се предлагат карбон-керамични дискове с 10-бутални спирачни апарати отпред.

Съществени подобрения са били направени и по въздушното окачване и опционалното активно окачване. Новата конфигурация обещава да държи колата „почти хоризонтално по време на динамично спиране, завиване и ускорение”. Като опция имаме и завиващи задни колела.

 Audi RS e-tron GT performance

Audi

Audi RS e-tron GT performance

В купето също има промени, тук може да се изтъкнат новите седалки, различният волан и опционалния панорамен покрив, който се затъмнява след докосването на бутон. Актуализиран е и виртуалният кокпит на Audi.

Европейските цени на новия S e-tron GT започват от 126 000 евро, нарастват до 147 500 евро за RS e-tron GT. От 160 500 евро започват цените за RS e-tron GT Performance.

Audi RS e-tron GT performance Audi e-tron GT Audi